Afvallen? Vermijd suikers

Suiker vind je in een heleboel producten. Het zorgt voor een lekkere zoete smaak en door de suiker blijft het product langer houdbaar. Echter, is suiker erg slecht voor je gezondheid. Als je teveel toegevoegde suikers binnen krijgt heeft dit gevolgen voor je energieniveau en je immuunsysteem. Als je wilt afvallen en je fitter wilt voelen, vermijd dan in eerste instantie zoveel mogelijk suikers. Naast dat het minderen van suikers je helpt bij het afvallen, is het ook veel beter voor je tanden. De zoetstof tast het beschermlaagje van je tanden aan. Daardoor zal de tandarts sneller gaatjes in je mond ontdekken.

Koolhydraten

Suikers zijn koolhydraten, en bij het innemen van te veel koolhydraten merk je dat je gewicht om hoog zal gaan. Koolhydraten die je niet verbruikt zet je lichaam namelijk om in lichaamsvet. Dit werkt dus niet mee als je wilt afvallen. Echter, heeft je lichaam wel koolhydraten nodig om optimaal te functioneren. Koolhydraatrijke producten zijn onder andere volkorenbrood, aardappelen en verse groeten. Op deze manier krijg je voldoende voedingstoffen binnen en vermijd je zoveel mogelijk suiker. Genoeg energie en afvallen, wat wil je nog meer.

Graag afvallen, vermijd suiker

Mag je graag zoete dingen eten en beweeg je erg weinig, dan zal je merken dat de kilo's er snel aan komen. Als je wilt afvallen laat dan de zoete dingen zoveel mogelijk staan. Probeer eens gezondere snacks te eten. Neem bijvoorbeeld een handje vol ongebrande en ongezouten noten. Noten zitten vol met gezonde eiwitten en goede vetten. Naast noten zijn er nog genoeg andere gezonde snacks te bedenken. Als je van de een op de andere dag stopt met het eten van suiker, zal het lastiger zijn dan je denkt. Als je wilt afvallen moet je doorzettingsvermogen hebben. Je lichaam is namelijk verslaafd geraakt aan suikers en zal hier dan ook om vragen. Probeer op zulke momenten door te zetten en drink vooral voldoende water.

Afvallen door voldoende te bewegen

Om je op weg te helpen naar een gezondere levensstijl en die extra kilo's kwijt te raken, is het aan te raden om naast je dieet te zorgen voor voldoende beweging. Door voldoende beweging op een dag verbeter je je conditie en werk je aan gewichtsverlies. Wat wordt er bedoeld met voldoende beweging? Uit onderzoek blijkt dat het gezond is om minimaal 30 minuten per dag in beweging te zijn. Je hoeft niet per se een abonnement bij de sportschool te hebben. Een heerlijke avondwandeling bij ondergaande zon is natuurlijk ook een goede optie.


Copyright 2009-2017 Afslanken-Afvallen.nl - Linkpartners