Afvalschema

Hoewel er wel bepaalde richtlijnen zijn voor het opmaken van een afvalschema kan dit voor iedere persoon verschillend zijn. Het doel van een afvalschema is natuurlijk afvallen. Dat afvallen wordt in een dergelijk geval dan vooral afgestemd op wat er wordt gegeten, hoeveel er wordt gegeten en vooral er wordt gegeten. Verschillende mensen kiezen er ook voor om naast een dergelijk schema voor hun voeding eveneens een afvalschema te maken die vooral gericht is op fysieke prestaties.

In het eerste geval stelt u een schema samen die u per dag laat zien wat u kunt eten en vooral wanneer. We weten ondertussen dat het belangrijk is om drie keer per dag een volledige maaltijd te eten en dat tussendoortjes ook daadwerkelijk tussendoortjes moeten blijven en geen halve maaltijden moeten worden. Door met behulp van een schema in kaart te brengen wat u wel en niet kan eten zal u een bepaald patroon weten op te bouwen.

Verwacht echter vooral niet dat u door gebruik te maken van een afvalschema in een week tijd tien kilo zal verliezen. De resultaten zullen bij een afvalschema vooral op lange termijn zichtbaar zijn, maar ze leren u in ieder geval een gezonde levensstijl op te bouwen en maken het voor u bijgevolg ook makkelijker om deze levensstijl ook daadwerkelijk aan te kunnen houden.

Waar u vooral rekening mee dient te houden is dat het afvalschema op een correcte manier en vooral met de juiste inhoud wordt samengesteld. Indien u zelf geen voldoende kennis hierover heeft wordt het ten sterkste aangeraden een dergelijk afvalschema op te laten stellen door bijvoorbeeld een sportschool of voedingsdeskundige.


Copyright 2009-2017 Afslanken-Afvallen.nl - Linkpartners