Op gewicht blijven

Heeft u een gezond gewicht? Dan is het verstandig dit zo te houden door hier bewust mee om te gaan. Het is namelijk lastig om na overgewicht uw gezonde gewicht permanent terug te krijgen. Hierbij zijn de kernwoorden, gezond eten en beweging van belang. Controleer hierbij regelmatig uw gewicht, zodat u ziet hoe het ervoor staat en zodat u eventueel een dag rustig aan doet wat betreft calorie-inname.

Kies voor gezonde producten met zo min mogelijk calorieën. Kies hierbij uit volkoren producten, vetarme producten en veel groente en fruit. Verdeel dit over drie hoofdmaaltijden en 2 á 3 tussendoortjes per dag. Zo krijgt u op een regelmatige manier, gezonde voeding binnen. Zo kunt u het zich permitteren om af en toe eens iets lekkers te pakken. Bij het gezonde eten hoort ook lichaamsbeweging. Dit hoeft geen intensieve inspanning te zijn, 30 minuten wandelen, fietsen en traplopen is al voldoende. Weeg uzelf, bij voorkeur 1x per week.. Wanneer uw gewicht wat is gestegen, kunt u een dag letten op uw calorie-inname of zorgen voor meer beweging.

Ondanks dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, is gezond eten en beweging van belang wanneer u op gewicht wilt blijven. Afvallen vergt immers nog meer energie dan op gewicht blijven, want als u uw gewicht regelmatig controleert, kunt u zich af en toe lekkere hapjes permitteren.


Copyright 2009-2017 Afslanken-Afvallen.nl - Linkpartners