Drie tips om tot rust te komen

U kent het vast wel; het is zo druk in uw hoofd en lichaam dat u het even niet meer weet. Wij zullen u in onderstaand artikel een aantal tips geven, zodat u weer tot rust komt. Een periode van stress zal altijd voor blijven komen, maar met deze tips hopen wij u op een zo prettig mogelijke manier door deze periode heen te slepen.

Emoties uiten

Ten eerste; krop zeker geen emoties op. Dit werkt averechts op het herstelproces en zorgt juist voor meer stress. Emoties uiten is zeer belangrijk voor het verminderen van de stress. Praat met uw partner, ouders of vrienden over de situatie waarin u zich bevindt. Dit kan kalmerend werken en zo kan uw directe omgeving rekening met uw houden.

Technologieën beperken

Het is tegenwoordig niet meer uit straatbeeld weg te denken; vergevorderde technologieën en dan vooral de smartphone. Dit zijn natuurlijk leuke apparaten, maar deze brengen ook de nodige stress met zich mee. U bent continu bezig met andere personen, omdat het gemakkelijk is om contact met elkaar te leggen. Daarom raden wij u aan om, in een periode van stress, de sociale media en technologieën even opzij te schuiven. Zorg er eerst voor dat uw stress minder is geworden en laat de technologieën weer geleidelijk binnenkomen. Niet meteen weer intensief gebruik maken van deze technologieën, want de stress kan natuurlijk ook weer terugkeren.

Meditatie starten

Het beoefenen van meditatie is ook een goede vorm om stress te verminderen of geheel te laten verdwijnen. Zo is het gebruik van een meditatiekussen met bijbehorende muziek en sfeer een goede oplossing om stress te verminderen. U kunt meditatie zelf beoefenen, maar u kunt ook opzoek gaan naar een groep personen die hier al mee bezig is. Dit is voor een beginner een aanrader, want zo kunnen zij ervaren hoe het is en hoe er op een zo goed mogelijke wijze meditatie wordt gedaan.


Copyright 2009-2017 Afslanken-Afvallen.nl - Linkpartners