Kwarkdieet

Het kwarkdieet heeft kwark als basis, met een aantal toegestane voedingsmiddelen. Maar wat houdt het kwarkdieet in? Lees hier meer.

Hoe werkt het kwarkdieet?
Per dag mag u 400 gram kwark. Dit verdeelt u over drie maaltijden. Per maaltijd mag u een bijgerecht en een extraatje. Het bijgerecht is 50 gram cornflakes of een portie fruit, bijvoorbeeld 2 bananen, 250 gram druiven, of 5 eetlepels appelmoes. Het extraatje is wat groente, zoals een half bosje radijsjes, 3 olijven of 2 kleine augurkjes. U krijgt in totaal ongeveer 600 calorieën per dag binnen, waardoor u in een week tijd 4 kilo af kunt vallen. U mag het dieet niet langer dan een week volgen.

Voor wie is het kwarkdieet geschikt?
Met het kwarkdieet kunt u snel een aantal kilo’s kwijt raken. Echter, het is moeilijk vol te houden, omdat u alleen kwark en groente mag. U heeft een grote kans op een hongerig gevoel, of u kunt zich slap voelen of er hoofdpijn van krijgen. Het dieet valt onder de zogenaamde crashdiëten. Het nadeel van dit soort diëten is dat uw lichaam op de spaarstand gaat staan, waardoor u minder vetten verteert. Als u na het volgen van dit dieet weer normaal gaat eten, neemt uw gewicht weer snel toe. Het is dus erg belangrijk dat u na dit dieet een gezondere levensstijl aanneemt.


Copyright 2009-2017 Afslanken-Afvallen.nl - Linkpartners