Puntendieet

Een voorbeeld van een punten dieet is het 40-punten dieet. Zoals de naam al zegt mag u 40 punten per dag binnenkrijgen. Dit staat gelijk aan 1000 kilocalorieën. Ieder product heeft een aantal punten. Dit telt u bij elkaar op.

Door te bekijken hoeveel punten een product bevat, begint u bewust te eten. U wordt er bewust van welke producten geschikt en gezond zijn om te eten en welke niet. Een voordeel van dit dieet is dat u zelf bepaalt wat u deze dag eet en dat dit niemand voor u bepaalt.

Critici zeggen dat per dag minder dan 1500 kilocalorieŽn slecht is, omdat u dan te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. Ook wordt gezegd dat deze methode voor de korte termijn werkt Dit komt omdat u de kans heeft terug te vallen in uw oude eetpatroon. Zorg er daarom voor dat u langzaam afbouwt naar meer calorieŽn, dan is het zeker haalbaar.

Wat belangrijk is om te eten tijdens dit dieet is voldoende groente, fruit en eiwit. Eiwitten zorgen ervoor dat u uw spieren behoudt en dat uw bloedsuikerspiegel gelijk blijft en daardoor minder trek krijgt in zoetigheid. Drink verder zeker acht glazen water per dag, zodat uw lichaam de afvalstoffen kan verwijderen uit uw lichaam.

Begin dus voorzichtig aan dit dieet door op te bouwen en bouw ook af wanneer u wilt stoppen, bijvoorbeeld bij het behalen van uw streefgewicht. Door dit dieet leert u goede en slechte producten kennen en bewust te eten, wat u in uw nieuwe voedingspatroon kunt integreren.


Copyright 2009-2017 Afslanken-Afvallen.nl - Linkpartners